[歌詞翻譯] Starset - Monster 怪物



作詞/作曲:Dustin Paul Bates / Rob Graves / Johnny Lee Andrews
翻譯:林笑

Under the knife I surrendered
我屈服於刀子之下
The innocence your‘s to consume
你純真的假象被消耗殆盡
You cut it away
你撤去表象
And you filled me up with hate
讓我對你只剩下厭惡
Into the silence you sent me
陷入你給的沈默
Into the fire consumed
在怒火中燒成灰
You thought I'd forget
妳認為我已經忘記了
But it's always in my head
但其實我一直記在腦中

You're the pulse in my veins
你是我血液的脈搏
You're the war that I wage
你是我面對的戰爭
Can you change me?
你能改變我嗎?
Can you change me?
你能改變我嗎?
You're the love that I hate
你是我所憎恨的摯愛
You're the drug that I take
你是我戒不去的毒癮
Will you cage me?
你會囚禁我嗎?
Will you cage me?
你會囚禁我嗎?
You're the pulse in my veins
你是我血液的脈搏
You're the war that I wage
你是我面對的戰爭
Can you change me?
你能改變我嗎?
Can you change me?
你能改變我嗎?
From the monster you made me
改變為你成為怪物的我
The monster you made me
因你成為怪物的我

This is the world you've created
你創造了我的世界
The product of what I've become
還有我的未來
My soul and my youth
我的靈魂和我的青春
Seems it's all for you to use
似乎都是為你所用的
If I could take back the moment
如果我能回到那個時候
I let you get under my skin
當我對你感到煩躁厭倦時
Relent or resist?
是憐憫還是抗拒呢?
Seems the monster always wins
似乎怪物總是贏的

You're the pulse in my veins
你是我血液的脈搏
You're the war that I wage
你是我面對的戰爭
Can you change me?
你能改變我嗎?
Can you change me?
你能改變我嗎?
You're the love that I hate
你是我所憎恨的摯愛
You're the drug that I take
你是我戒不去的毒癮
Will you cage me?
你會囚禁我嗎?
Will you cage me?
你會囚禁我嗎?
You're the pulse in my veins
你是我血液的脈搏
You're the war that I wage
你是我面對的戰爭
Can you change me?
你能改變我嗎?
Can you change me?
你能改變我嗎?
From the monster you made me
改變為你成為怪物的我
The monster you made me
因你成為怪物的我

My heart's an artifice, a decoy soul
我的心是場騙局,一個誘人的靈魂
I'll lift you up and then I'll let you go
我會高高捧起你然後再讓你墜落
I've made an art of digging shallow holes
我已經裝飾了挖好的坑洞
I drop the darkness in and watch it grow
我跳入黑暗中看著它成長
My heart's an artifice, a decoy soul
我的心是個陷阱,一個誘人的靈魂
Who knew the emptiness could be so cold?
誰知道空虛會有多寒冷?
I've lost the parts of me that make me whole
我已經失去能讓我完整的部分
I am the darkness
我是黑暗
I'm a monster
我是怪物

You're the pulse in my veins
你是我血液的脈搏
You're the war that I wage
你是我面對的戰爭
Can you change me?
你能改變我嗎?
Can you change me?
你能改變我嗎?
You're the love that I hate
你是我所憎恨的摯愛
You're the drug that I take
你是我戒不去的毒癮
Will you cage me?
你會囚禁我嗎?
Will you cage me?
你會囚禁我嗎?
You're the pulse in my veins
你是我血液的脈搏
You're the war that I wage
你是我面對的戰爭
Can you change me?
你能改變我嗎?
Can you change me?
你能改變我嗎?
From the monster you made me
改變為你成為怪物的我
The monster you made me
因你成為怪物的我
The monster you made me
因你成為怪物的我
The monster you made me
因你成為怪物的我

留言

張貼留言