[歌詞翻譯] Red - Lie To Me 對我說謊


作詞/作曲:Red / Rob Graves / Jasen Rauch / Mark Holman
翻譯:林笑

Tell yourself its over now
你告訴自己現在結束了
Try to kill a broken vow
試著殺死破碎的誓言
If only you could find the strength to kill the memories
只有當你能找回勇氣時才能抹去記憶
These empty pages never turn
這些空白頁永遠改變不了
You lit the flame and let them burn
你燃起火焰焚燒它們
You tried to bury me so deep what lies beneath
你試著把我埋藏到內心最深處的地方

Will your hope die alone
你的希望會孤獨地死去嗎
Will you fade on your own
你會一個人消失嗎
Can you just turn away and let me go
你能就這樣轉過身放我走嗎

Lie to me
對我說謊
You can feel
你能感覺到
That this love was never real
這份愛從來不是真的
Walk away
離開我
You can learn to love again
你能重新學著去愛

Lie to me
欺騙我
You can leave
你能離我而去
I'll still be here when you see
我仍會在這當你看著我時
You're not alone
你不孤單
You don't have to run again
你不需要再次逃跑
Leave me in denial
拒絕面對我

All your secrets crawl inside
你所有秘密在心裡蠕動著
You keep them safe, you let them hide
你保護它們,將他們隱藏著
You feel them drinking in your pain to kill the memories
你感覺到它們在血管裡啜飲著殺死回憶
So close your eyes and let it hurt
那麼閉上你的雙眼感覺這份痛
The voice inside begins to stir
內心的聲音開始鼓動著
Are you reminded of all you used to be
你回憶起你過去的一切了嗎

Can you just turn away and let me go
你能就這樣轉過身放我走嗎

Lie to me
對我說謊
You can feel
你能感覺到
That this love was never real
這份愛從來不是真的
Walk away
離開我
You can learn to love again
你能重新學著去愛

Lie to me
欺騙我
Watch me bleed
看著我流血受傷
Cause I'll still be here when you see
因為我仍會在這當你望過來時
You're not alone
你不孤單
You don't have to run again
你不需要再次逃跑
Leave me in denial
拒絕面對我

All the pain you fed
你餵養的所有痛楚
Starts to grow inside
開始在內心膨脹
It lives again and you can't let it die
它又一次活過來而你卻殺不死它
So you believe you'll never find
於是你相信會永遠找不到
A reason to love again
再次去愛的理由

Lie to me
欺騙我
And watch me bleed
然後看著我犧牲
I'll be here when you see
我會在這當你看過來時
You're not alone
你不孤單
You don't need to run
不需要逃避

Lie to me
欺騙我
Watch me bleed
看著我流血受傷
Cause I'll still be here when you see
因為我仍會在這當你望過來時
You're not alone
你不孤單
You don't have to run again
你不需要再次逃跑
Leave me in denial
拒絕面對我

You can learn to love again
你能重新學著去愛
Leave me in denial
拒絕面對我
You can learn to love again
你能重新學著去愛
Leave me in denial
留我在你不承認的回憶裡

留言