[歌詞翻譯] Starset - Antigravity 反重力


 
 
作詞/作曲:Dustin Paul Bates / Joseph Robert Rickard / Joshua E. Baker
翻譯:林笑
 
The more I fight, the more I work
我一再戰鬥,我一再工作
The more I dig into the dirt
我一再地向下探究
To be fed up, to be let down
變得厭煩,感到失望
To somehow turn it all around
以某個形式不斷重複著
But then fate knocks me to my knees
但接下來命運擊垮我
And sets new heights beyond my reach
立下我到不了的新障礙
Below the earth, below concrete
大地之下,形體之外
The whole world shackled to my feet
全世界束縛住我的雙腳

Then it falls away
然後跌入
Into the great escape
到巨大的裂縫中
Over walls and weights
沒有阻隔沒有重量
This antigravity taking over me
這反重力包裹了我

And far below, the carnivores
遙遠之下,掠食者們
Are looking up to where I soar
正望向我飛行的位置
Above the clouds, above the storm
越過雲層,越過風暴
Above the earth I am transformed
在地球之上我改變了型態
The energy has set me free
這股力量釋放我
And pulled me through the galaxy
並將我推向銀河
I've risen up beyond the sky
我上升到天空之上
I am awake, I am alive
我清醒著,我還活著

As it falls away
像是跌入
Into the great escape
到巨大的裂縫中
Over walls and weights
沒有阻隔沒有重量
This antigravity
這股反重力
Let it fly through the universe
讓它飛越宇宙
Into the outer space
進入外太空
Over walls and weights
沒有阻隔和重量
This antigravity taking over me
這反重力接管了我

I won't come down
我不會落下
If you wanna break free
如果你想要掙脫一切
You know where to find me
你知道上哪找到我
If you wanna break free
如果你想要掙脫一切
You know where You know where..
你知道是哪裡你知道在哪裡⋯⋯
If you wanna break free
如果你想要掙脫一切
You know where to find me
你知道上哪找到我
If you wanna break free
如果你想要掙脫一切
You know where..
你知道是哪裡......

Then it falls away
然後跌入
Into the great escape
到巨大的裂縫中
Over walls and weights
沒有阻隔沒有重量
This antigravity
這股反重力
Let it fly through the universe
讓它飛越宇宙
Into the outer space
進入外太空
Over walls and weights
沒有阻隔和重量
This antigravity taking over me
這反重力接管了我

If you wanna break free
如果你想要掙脫一切
You know where to find me
你知道上哪找到我
If you wanna break free
如果你想要掙脫一切
You know where You know where..
你知道是哪裡你知道在哪裡⋯⋯

Anti-gravity
反重力
Anti-gravity
反重力
Anti-gravity
反重力
 

留言