[歌詞翻譯] Starset - Carnivore 掠食動物

作詞/作曲:Dustin Paul Bates / Rob Hawkins / Robert Graves
翻譯:林笑


All my life they let me know
他們要我知道我這一生
How far I would not go
有多少事是我辦不到的
But inside the beast still grows
但心裡那頭野獸壯大著
Waiting
等待
Chewing through the ropes
咬斷捆綁牠的繩索

Who are you to change this world?
你誰啊憑什麼改變世界?
Silly Boy!
傻孩子!
No one needs to hear your words.
沒有人在乎你說了什麼的
Let it go.
放棄吧

Carnivore! Carnivore!
掠食者!掠食者!
Won't you come digest me?
你不來吞噬我嗎?
Take away everything I am.
將我的存在給帶走
Bring it to an end.
讓一切都終結
Carnivore! Carnivore!
掠食者!掠食者!
Could you come and change me?
你可以過來改變我嗎?
Take away everything I am.
帶走我所代表的一切
Everything I am.
我的一切

I will hide myself below
我會把自己隱藏在外表底下
I'll be what you wanted
我會變成你想要的樣子
Kept inside I won't let go
我不會放開心裡的怪物
'Till I burn beyond control
直到我再也無法控制自己的怒火

Who are you to change this world?
你誰啊憑什麼改變世界?
Silly Boy!
傻孩子!
No one needs to hear your words.
沒有人在乎你說了什麼的
Let it go.
放棄吧

Carnivore! Carnivore!
掠食者!掠食者!
Won't you come digest me?
你不來吞噬我嗎?
Take away everything I am.
將我的存在給帶走
Bring it to an end.
讓一切都終結
Make me fall. Make me bleed.
讓我失敗,讓我受傷
Go ahead and change me?
放馬過來改變我啊?
Take away everything I am.
帶走我所代表的一切
Everything I am.
我的一切

Never enough
永遠不夠
(Who I am is not good enough)
(我這人還不夠好啊)
Never enough
永遠不夠
(Who I am)
(我是誰)

Carnivore! Carnivore!
掠食者!掠食者!
Won't you come digest me?
你不來吞噬我嗎?
Take away everything I am.
將我的存在給帶走
Bring it to an end.
讓一切都終結
Carnivore! Carnivore!
掠食者!掠食者!
Could you come and change me?
你可以過來改變我嗎?
Take away everything I am.
帶走我所代表的一切
Everything I am.
我的一切

留言