[歌詞翻譯] Starset - Down With The Fallen 墜落



作詞/作曲:Dustin Paul Bates / Joseph Robert Rickard / Joshua E. Baker / Paul Trust
翻譯:林笑

Tired eyes, barely open
疲倦的雙眼,勉強睜開
Crippled by a promise broken
被破碎的承諾打斷雙腿
I have seen an empire falling
我曾見過帝國的殞落
Hopeless, can you hear me calling?
感到無助,你能聽見我的呼喚嗎?
Turn away from all that I know
拋棄我所知的一切
Burning this bridge behind me
燒毀我身後的橋樑
Light the way and I'll follow
點亮道路我便會追隨
Where you go
你所在的方向

Can you tell me what is real?
你能告訴我什麼是真實嗎?
Cause I've lost my way again
因為我又一次迷失方向
Can you tell me how to feel?
你可以告訴我怎麼去感受嗎?
Cause I don't feel anything
因為我什麼都感覺不到
Now that I'm down here again
現在我又再這裡倒下
I'm down with the fallen again
我又被擊倒一次

Searching through the darkness below
在潛伏的黑暗中尋找
For a light in seas of shadows
尋找陰影之海中的一絲光芒
Far from you, but I could never
離你很遠,但我
Abdicate, I'll fight forever
永不放棄,我會奮戰到底
Turn away from all that I know
拋棄我所知的一切
Burning this bridge behind me
燃燒我身後的橋樑
Light the way and I'll follow
點亮道路我便會追隨
Where you go
你所在的方向

Can you tell me what is real?
你能告訴我什麼是真實嗎?
Cause I've lost my way again
因為我又一次迷失方向
Can you tell me how to feel?
你可以告訴我怎麼去感受嗎?
Cause I don't feel anything
因為我什麼都感覺不到
Now that I'm down here again
現在我又再這裡倒下
I'm down with the fallen again
我又被擊倒一次

I will not run 
我不會逃跑
I will not fall
我不會認輸 
I will not bury it
我會正視它
This is war!!!!
這是戰爭!
War!!!!
戰爭!
This is war!!!!
這是戰爭!
War!!!!
戰爭!

Tell me what is real?
告訴我什麼是真的?
Cause I've lost my way again
因為我又一次迷失我的方向
Can you tell me how to feel?
你能告訴我怎麼去感受嗎?
Cause I don't feel anything
因為我什麼都感覺不到
Now that I'm down here
現在我被擊垮在這
Tell me what is real?
告訴我什麼是真實?
Cause I've lost my way again
因為我又一次迷失方向
Can you tell me how to feel?
你可以告訴我怎麼去感受嗎?
Cause I don't feel anything
因為我什麼都感覺不到
Now that I'm down here again
現在我又再這裡倒下
I'm down with the fallen again
我又被擊倒一次

留言