[歌詞翻譯] Starset - Stratosphere 雲霄之上

 
作詞/作曲:Dustin Bates
翻譯:林笑


Stratosphere, stratosphere
雲霄之上、雲霄之上

I saw what you emanate
我看見你發散的光線
I held my hand to take
我握緊手想留住
A piece of it with me
一些什麼給自己
Passed through me like gamma rays 
像伽瑪射線那般穿透我
It burned my soul to see
當它燃燒我的靈魂時才能看見
A thing with such beauty
如此美好的事物

Stratosphere 
雲霄之上
Floating in your stare 
浮沈在你的凝視中
Take me far from here 
帶我到遠方
Are you even there?
你還在那嗎? 
I miss the way you felt to breathe
我思念你的模樣而活著
And it fills me with despair
絕望則填滿了我 
(Oh) stratosphere 
(喔)雲霄之上
You fill my lungs and take away the air 
你堵住我的肺將空氣給帶走

I climb to where the sky fades 
我爬到天空消失之處
Till I'm a castaway, till I asphyxiate 
直到我成為流浪者,直到我無法呼吸
I caught your eyes, bird of prey 
我抓住你的目光,像獵鷹那樣
And I can't cauterize the open wounds you made 
然而我卻止不住你造成的創傷

Stratosphere 
雲霄之上
Floating in your stare 
浮沈在你的凝視中
Take me far from here 
帶我到遠方
Are you even there?
你還在那嗎? 
I miss the way you felt to breathe
我思念你的模樣而活著
And it fills me with despair
絕望則填滿了我 
(Oh) stratosphere 
(喔)雲霄之上
You fill my lungs and take away the air 
你堵住我的肺將空氣給帶走

Stratosphere, stratosphere 
雲霄之上、雲霄之上

Stratosphere 
雲霄之上
Floating in your stare 
浮沈在你的凝視中
Take me far from here 
帶我到遠方
Are you even there?
你還在那嗎? 
I miss the way you felt to breathe
我思念你的模樣而活著
And it fills me with despair
絕望則填滿了我 
(Oh) stratosphere 
(喔)雲霄之上
You fill my lungs and take away the air 
你堵住我的肺將空氣給帶走
You fill my lungs and take away the air 
你堵住我的肺將空氣給帶走
You fill my lungs and take away the air
你堵住我的呼吸將空氣給帶走

- - - - - -

\Dustin/ \Dustin/ \Dustin/

留言