[歌詞翻譯] Wrabel - 11 Blocks 十一個街區


作詞/作曲:Alex Hope / Stephen Wrabel
翻譯:林笑

11 blocks from my door to your doorstep
我家與你的相隔了十一個街區
Three years later and it feels too close
三年過去了這距離卻感覺很近
I thought I broke the last of that breakdown
我以為我已經從那場分手中走出來
The morning I sold your winter coat
這個早上我賣掉了你的冬衣
It doesn't feel right when I'm grabbing a coffee
當我喝咖啡時感覺哪裡不對
The same old spot, but I'm on my own
熟悉的老地方,但我只有一個人
I feel OK in the day, but at nighttime
白天我感覺還好,但到了晚上
You know how I get when I'm alone
你知道我一個人時會想到什麼

Cause my mind won't stop; it's just 11 blocks
因為我無法停止自己去想:就十一個街區而已
I know that you're home
我知道你在家
Cause it's Friday night; you're not that type
因為這是個星期五的晚上,你不是會出門狂歡的類型
I know that you're home
我知道你在家

14 blocks from your door to this party
從你家到這個聚會距離十四個街區
I caught myself counting on the way
發現我不禁在路上數起來
And right when I stepped in the door to the party
然後在我踏入聚會的門當下
I stepped outside to grab a smoke
我走到外頭抽了根菸
You know how I get when I'm alone, no
你知道我一個人時會想些什麼,不

Cause my mind won't stop; it's just 14 blocks
因為我無法停止自己去想:距離就十四個街區啊
I know that you're home
我知道你在家
Cause it's Friday night; you're not that type
因為這是個星期五的晚上,你不是會出門狂歡的類型
I know that you're home
我知道你在家
Someone stop me, please, from hurting myself
誰來阻止我,拜託,阻止我再傷害自己
Cause I'm two blocks away and you're hurting my health
因為我就在兩個街區外心痛地想念著你
And it's Friday night; you're not that type
而這是個星期五的晚上,你不是會出門狂歡的類型
I know that you're home
我知道你在家

Somebody stop me
誰來阻止我
I should be going home
我應該要回家的
Somebody stop me
誰來阻止我
Oh, yeah, yeah, yeah

Well, I met someone
啊,我曾遇到一個人
And I think I'm in love
而我想我困在愛裡

But my mind won't stop; it's just 11 blocks
因為我無法停止自己去想:就十一個街區而已
I know that you're home
我知道你在家
Cause it's Friday night; you're not that type
因為這是個星期五的晚上,你不是會出門狂歡的類型
I know that you're home
我知道你在家
And, I met someone and I swear I'm in love
然後,我曾遇到某個人我發誓我陷入愛中
But I'm two blocks away and you're just like a drug
但我就在兩個街區外戒不掉去想念你
My mind won't stop; it's just 11 blocks
我無法停止自己去想:只有十一個街區的距離
I know that you're home
我知道你在家

I got somebody
曾經有個人
Waiting for me at home
在家裡等著我
I got somebody
我曾經有過這麼一個人
Oh, yeah, yeah, yeah

11 blocks from my door to your doorstep
我家與你相隔了十一個街區
Three years later and it feels too close
三年過去了這距離卻感覺很近

- - - - - -

這首其實三年前的這個時候就開始翻,但一直沒好好修改,直到現在也不覺得這個版本夠讓自己滿意。

不看建檔日期完全沒注意到已經三年有了,時間過得真快XDDDDDDDDDD

留言