[歌詞翻譯] Starset - Gravity Of You 重力場



作詞/作曲:Dustin Paul Bates
翻譯:林笑

There's a silencing
那是一片寂靜
As the machine arrives here
當飛船抵達此地
I feel it pulling me
我感覺到它推動我
I feel the past that's died there
感覺到過去死在這的人們
I hear it calling me
我聽見它召喚我
"You can come alive here."
「你可以在這活下來的。」
I hear it beckoning
我聽見它誘惑我
Until I am inside
直到我闖入這

Riding the horizon
航行在黑洞視界
Falling into you
墜落於你的懷抱
Feel the vessel tighten
感覺到飛船被碾壓
I feel you pull me through
我感覺到你推擠我的力量
A new world is breaking
新的世界崩毀著
Your heart is unveiling
看透了你的心
Breaking into pieces
破裂成碎塊吧
In the gravity of you
在你施加的重力中
In the gravity of you
在你的重力中

I see the empty dreams
我看見空虛的夢境
Race across the sky here
從這片天空飛奔而過
I see energy streams
我看見能量風暴
Where the ashes lie here
這裡便是灰燼沉積的地方
I feel you here with me
我感覺到你在我身邊
When all the hope has died here
當所有希望都死在這裡時
It's boring holes in me
讓我千瘡百孔
Enough to get inside
足以穿透我

Riding the horizon
航行在黑洞視界
Falling into you
墜落於你的懷抱
Feel the vessel tighten
感覺到飛船被碾壓
I feel you pull me through
我感覺到你推擠我的力量
A new world is breaking
新的世界崩毀著
Your heart is unveiling
看透了你的心
Breaking into pieces
破裂成碎塊吧
In the gravity of you
在你施加的重力中
In the gravity of you
在你的重力中

To fall in the star is to be nothingness
落入星辰中是為了化為虛無
To escape is to be empty
逃跑是為了變成空洞
Fall into the star and then we won't exist
墜落到星星中我們就離不開了
Or escape into the nothing
或著逃入一片虛無

To fall in the star is to be nothingness
落入星辰中是為了化為虛無
To escape is to be empty
逃跑是為了變成空洞
Fall into the star and then we won't exist
墜落到星星中我們就離不開了
Or escape into the nothing
或著逃入一片虛無

Your sky
你的天空
The beauty alone is worth it
那孤獨的美麗是如此珍貴
I will risk it all to own it
我會賭上一切擁有它

Riding the horizon
航行在黑洞視界
Falling into you
墜落於你的懷抱
Feel the vessel tighten
感覺到飛船被碾壓
I feel you pull me through
我感覺到你推擠我的力量
A new world is breaking
新的世界崩毀著
Your heart is unveiling
看透了你的心
Breaking into pieces
破裂成碎塊吧
In the gravity of you
在你施加的重力中
In the gravity of you
在你的重力中

- - - - - -





關於名詞解釋及科普。

Horizon 在這裡不是地平線,中文專有名詞叫「視界」,視覺所能及的界線,地平線只是其中一種。根據歌曲名稱「Gravity of you」,這裡的 Horizon 應是指黑洞的事件視界(Event Horizon)。黑洞會形成巨大的重力場,我們無法直接觀測到黑洞(黑洞是絕對黑暗的物體),但它的重力場會使周遭的光線路徑扭曲、形成黑洞的陰影。今年四月多發表的「事件視界望遠鏡(EHT)國際合作計畫」所觀測的黑洞剪影就是該黑洞的事件視界區。

留言