[歌詞翻譯] Starset - Telekinetic 念動力



作詞/作曲:Joseph Robert Rickard / Dustin Bates
翻譯:林笑


Fake 
偽裝
I'm just puppet in your play 
我只是你遊戲中的傀儡
You pull the strings and I obey 
你下達指示而我順從
High...that oxytocin hit me just right 
過嗨地⋯⋯激素恰到好處地打中我
Yeah, it's counterfeit 
是啊,全是假的

Zombie, zombie 
喪屍、喪屍
Could it be a hex? 
這會是巫術嗎?
Got me, got me 
拿下我、拿下我
You took another victim 
你獲得另一次勝利
Mercy, mercy 
仁慈、仁慈
Put me in check 
限制住我
With your hands wrapped ‘round my neck 
用你的雙手掐住我的脖頸

I can't breathe 
我無法呼吸
At the thought of you 
在你的意念之下
It's a telekinetic 
這是個心靈操控的
Issue 
問題
Set me free 
釋放我
I've been caught in you 
我已經被你抓住
Overcome with a heartsick 
被極度的心痛給壓垮
Voodoo 
巫毒術
It's tele-, telekinetic 
這是心、心靈操作
Tele-, telekinetic 
心、心靈操作
Tele-, telekinetic 
心、心靈操作
Tele-, telekinetic 
心、心靈操作

I found my role in a tragedy 
我在這場悲劇裡找到定位
I lost my soul in the make believe 
我在這個幻想裡迷失自我
Just a doll with your threads sewn into me 
只是一個被你縫上懸絲的娃娃
Paralyzed when you finally cut the strings 
動彈不得當你終於剪斷操作繩時

So stick your pins in the effigy 
那麼將你的釘子釘上人偶
Run my life till you rip the seams 
操控我的生命直到你摧毀我
Build it up in a technicolor dream 
營造一個色彩繽紛的夢想
A prisoner just for you now set me...free 
一個為你而生的俘虜 現在讓我⋯⋯自由

I can't breathe 
我無法呼吸
At the thought of you 
在你的意念之下
It's a telekinetic 
這是個心靈操控的
Issue 
問題
Set me free 
釋放我
I've been caught in you 
我已經被你抓住
Overcome with a heartsick 
被極度的心痛給壓垮
Voodoo 
巫毒術
It's tele-, telekinetic 
這是心、心靈操作
Tele-, telekinetic 
心、心靈操作
Tele-, telekinetic 
心、心靈操作
Tele-, telekinetic 
心、心靈操作 

I'm a fool again, you got inside 
我又被欺騙一次,你闖入我的內心
You went and pulled me in 
你想拉我下水
I fell for this 
我落入這個
Lie 
謊言裡
Serotonin I'm coming down from this high 
血清素我在高昂的情緒中敗陣
A puppet inside 
內心裡的魁儡
And you're the reason 
而你是那個成因
You take my control 
你奪去我的控制權
Mind, body, and soul 
心智、身軀與靈魂
In this lie 
在這謊言裡

I can't breathe 
我無法呼吸
At the thought of you 
在你的意念之下
It's a telekinetic 
這是個心靈操控的
Issue 
問題
Set me free 
釋放我
I've been caught in you 
我已經被你抓住
Overcome with a heartsick 
被極度的心痛給壓垮
Voodoo 
巫毒術
It's tele-, telekinetic 
這是心、心靈操作
Tele-, telekinetic 
心、心靈操作
Tele-, telekinetic 
心、心靈操作
Tele-, telekinetic 
心、心靈操作

- - - - - -

有些部分還是不太滿意,覺得這張專輯有夠難翻的,一堆歌詞翻譯至今仍然不滿意。orz

留言